
Akademia Umiejętności Podstawowych
Projekt Akademia Umiejętności Podstawowych jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+ w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021 – 2027
Projekt jest skierowany do 176 osób w tym osób (106K/70M). Celem projektu jest wzrost kompetencji i kwalifikacji kluczowych (cyfrowych, matematycznych, proekologicznych) u 141 osób (85K/56M) uczących się, pracujących lub zamieszkujących na terenie powiatów ełckiego, piskiego, giżyckiego, oleckiego, zgodnie z KC, które z własnej inicjatywy są zainteresowane podnoszeniem lub uzupełnianiem umiejętności i kompetencji poprzez udział we wsparciu projektowym. Wsparciem w ramach projektu zostaną objęte os. spełniające następujące kryteria: w wieku powyżej 25 lat, posiadające niskie kompetencje podstawowe – poziom maks. 3 Polskiej Ramy Kwalifikacji, znajdujące się w szczególnie trudnej sytuacji.
O projekcie
DZIAŁANIA REALIZOWANE W PROJEKCIE:
1. Wsparcie diagnostyczne dla 176 osób polegające na określeniu indywidualnych potrzeb Uczestnika projektu. Diagnoza będzie się składała z trzech etapów:
- Określenie czy kandydat spełnia warunki udziału.
- Zbadanie umiejętności podstawowych i potrzeb uczestników.
- Opracowanie planu dalszych działań.
Diagnoza zakończy się opracowaniem raportu indywidualnego uwzględniającego plan dalszych działań.
2. Wsparcie psychologiczno-doradcze będzie realizowane dla 176 Uczestników projektu w wymiarze 5 godz. zegarowych dla każdej osoby.
Szkolenie - obsługa komputera będzie realizowane dla 10 gr. x średnio 8 os. Każde szkolenie składa się z 5 modułów (1 moduł - 10h). Szkol. zostaną przeprowadzone zgodnie ze standardem kompetencji cyfrowych DIGCOMP 2.2. na poziomie A1.
Moduły obejmują m.in. zagadnienia:
- przeglądanie, szukanie i filtrowanie danych, informacji i treści cyfrowych;
- ocena danych, informacji i treści;
- zarządzanie danymi, informacjami i treściami;
- komunikacja z wykorzystaniem technologii cyfrowych;
- dzielenie się informacjami i zasobami z wykorzystaniem technologii;
- współpraca z wykorzystaniem technologii;
- zarządzanie tożsamością cyfrową.
3. Szkolenie obsługa smartfona „Mój smartfon” – będzie realizowane dla 5 gr. x średnio 8 os.; 20 godz. dla każdej gr.
Szkolenie będzie obejmowało m.in. następujące zagadnienia:
- systemy operacyjne;
- podstawowe ustawienia smartfona;
- funkcje smartfona poza dzwonieniem;
- aplikacje w telefonie;
- przesyłanie danych;
- lokalizacja i nawigacja;
- wyszukiwanie inf.;
- zdjęcia i filmy;
- bezpieczeństwo;
- komunikacja.
Podczas szkolenia uczestnicy nabędą również kompetencje społeczne. Zajęć zaplanowane w grupach, które wymagały będą wzajemnej komunikacji, negocjacji i wspólnego dążenia do osiągnięcia określonego wyniku. Organizacja szkolenia będzie oparta na wypracowanym modelu wsparcia w ramach p. „Szansa - nowe możliwości dla dorosłych”.
4. Szkolenie ekologiczne oszczędzanie „Jak oszczędzać będąc EKO” będzie realizowane dla 5 średnio po ok. 8 os. Każde szkolenie składa się łącznie z 14h. Szkolenie będzie obejmowało m.in. następujące zagadnienia:
- pierwsze kroki w planowaniu finansowym;
- finanse to też liczby;
- co zrobić, aby osiągnąć dochody;
- jak pożyczać i nie wpaść w pułapkę;
- ryzyko związane z decyzjami finansowymi;
- emerytura - zaplanuj ją wcześniej.
Podczas szkolenia uczestnicy nabędą również takie umiejętności podstawowe jak:
- umiejętności matematyczne, m.in. podczas zajęć związanych z obliczaniem wysokości odsetek;
- rozumienie i tworzenie informacji - zawartych np. w ofercie zakupu instrumentów finansowych;
- kompetencje społeczne - podczas zajęć zaplanowane są prace w grupach, które wymagały będą wzajemnej komunikacji, negocjacji i wspólnego dążenia do osiągnięcia określonego wyniku.
5) Szkolenie finanse osobiste będzie realizowane dla 2 gr. średnio po ok. 8 os. Każde szkolenie składa się łącznie z 14h. Szkolenie będzie obejmowało m.in. następujące zagadnienia:
- oszczędzanie energii - jak to się przekłada na rachunki domowe;
- zero waste i recykling;
- oszczędzanie wody - oddech dla planety i naszego portfela;
- świadomość konsumencka;
Podczas szkolenia uczestnicy nabędą również takie umiejętności podstawowe jak:
- umiejętności matematyczne m.in. podczas zajęć związanych z oszczędzaniem energii i wody;
- kompetencje proekologiczne - związane z ochrona środowiska, oszczędzaniem wody i energii, niemarnowaniem żywności itp.
- kompetencje społeczne - podczas zajęć zaplanowane są prace w grupach, które wymagały będą wzajemnej komunikacji, negocjacji i wspólnego dążenia do osiągnięcia określonego wyniku.
6) Szkolenie dla personelu bezpośrednio świadczącego wsparcie przeznaczone będzie dla dwóch osób.
7) Podsumowanie ścieżek wsparcia pozwoli na określenie czy umiejętności zostały osiągnięte. Wyniki walidacji zostaną omówione indywidualnie z uczestnikami.
GRUPA DOCELOWA:
Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych 176 osób (106K/70M), powyżej 25 r.ż., uczących się, pracujących lub zamieszkujących na terenie powiatów: ełcki, piski, giżycki, olecki zgodnie z KC, które z własnej inicjatywy są zainteresowane podnoszeniem, uzupełnianiem umiejętności i kompetencji. Uczestnikami projektu będą osoby posiadające umiejętności podstawowe odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3. poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji bez względu na wykształcenie oraz status zatrudnienia. Zgodnie z kryterium, uczestnikami projektu będą osoby znajdujące się w szczególnie trudnej sytuacji, tj.:
- Os. w wieku 50+ (88 os.)
- Os. z niepełnosprawnościami (10 os.)
CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest wzrost kompetencji i kwalifikacji kluczowych (cyfrowych, matematycznych, proekologicznych) u 141 osób (85K/56M) uczących się, pracujących lub zamieszkujących na terenie powiatów ełckiego, piskiego, giżyckiego, oleckiego, zgodnie z KC, które z własnej inicjatywy są zainteresowane podnoszeniem lub uzupełnianiem umiejętności i kompetencji poprzez udział we wsparciu projektowym. Wsparciem w ramach projektu zostaną objęte os. spełniające następujące kryteria: w wieku powyżej 25 lat, posiadające niskie kompetencje podstawowe - poziom maks. 3 Polskiej Ramy Kwalifikacji, znajdujące się w szczególnie trudnej sytuacji.
EFEKTY I REZULTATY PROJEKTU:
Projekt przyniesie długoterminowe efekty w postaci polepszenia jakości ZL w regionie oraz polepszenie potencjału kadrowego na terenie woj. Tym samym jego realizacja przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności os. znajdujących się w gorszej sytuacji na rynku pracy, tj.: kobiet, OzN, os. o niskich kwalifikacjach, w wieku 50+, zam. na obszarach wiejskich, poprzez nabycie umiejętności kluczowych potwierdzonych certyfikatem. Realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia barier w zdobywaniu wiedzy i umiejętności dla os., które z obiektywnych względów nie mogą uczestniczyć w płatnych formach podnoszenia kompetencji podstawowych.
WSKAŹNIKI REZULTATU:
- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu będzie to 141 osób.
- Liczba osób, które uzyskały zielone kwalifikacje po opuszczeniu programu będzie to 36 osób.
- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu będzie to 96 osób.
- Liczba osób, które uzyskały wsparcie diagnostyczne będzie to 176 osób.
- Liczba osób, które uzyskały indywidualne wsparcie psychologiczno-doradcze będzie to 176 osób.
- Liczba osób, które zakończyły udział w szkoleniu finanse osobiste będzie to 13 osób.
- Liczba osób, które zakończyły udział w szkoleniu dla personelu będą to 2 osoby.
- Liczba osób w wieku 50+ i/lub osób z niepełnosprawnościami i/lub osób zamieszkujących powiaty pogranicza objętych wsparciem w projekcie będzie to 88 osób.
- Liczba osób z personelu bezpośredniego, która wzięła udział w kształceniu i ustawicznym doskonaleniu zawodowym będą to 2 osoby.
- Liczba osób w wieku 50+ objętych wsparciem w programie będzie to 88 osób.
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie będzie to 10 osób.
- Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie będzie to 10 osób.
WARTOŚĆ PROJKETU - całkowity koszt projektu - 761 125,00 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU FUNDUSZY EUROPEJSKICH - 723 068,75 PLN
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskiedlaWarmiiiMazur
Dokumenty
HARMONOGRAM WSPARCIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU:
Harmonogram wsparcia - 13.11.2024
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 15.11.2024
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 22.11.2024
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 06.12.2024
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 12.12.2024
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 08.01.2025
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 10.01.2025
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 16.01.2025
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 17.01.2025
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 04.02.2025
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 06.02.2025
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 14.03.2025
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 19.03.2025
Harmonogram wsparcia - aktualizacja z dnia 25.03.2025
HARMONOGRAM WSPARCIA DLA PERSONELU PROJEKTU:
Harmonogram wsparcia - szkolenie dla personelu projektu z dnia 19.03.2025
Harmonogram wsparcia - szkolenie dla personelu projektu - aktualizacja z dnia 02.04.2025
HARMONOGRAM WSPARCIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU - SZKOLENIA:
Harmonogram wsparcia - szkolenia dla Uczestników projektu
DOKUMENTY REKREACYJNE:
Deklaracja udziału w projekcie
Ankieta dla osób z niepełnosprawnościami
Regulamin uczestnictwa w projekcie
POWIĘKSZONY DRUK:
Formularz rekrutacyjny - powiększony druk
Deklaracja udziału w projekcie - powiększony druk
Klauzula informacyjna RODO - powiększony druk