Taki Tydzień, że OOO! Siedem dni nowatorskiej współpracy CSR - Ogólnopolski Operator Oświaty
KRS 00000 44866

Przekaż 1,5% podatku PIT na wsparcie naszych projektów:

  • Wirtualna Poradnia Pedagogiczna
  • Logopeda w każdej szkole i przedszkolu
KRS 00000 44866

Przekaż 1,5% podatku PIT na wsparcie projektów:

  • Wirtualna Poradnia Pedagogiczna
  • Logopeda w każdej szkole i przedszkolu
Biuro Prasowe » Taki Tydzień, że OOO! Siedem dni nowatorskiej współpracy CSR

informacja prasowa | 23.10.2023

Taki Tydzień, że OOO! Siedem dni nowatorskiej współpracy CSR


Michał Kostrowicki z TIM SA i Bartłomiej Dwornik z fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty [fot. fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty]

Kto powiedział, że Black Friday, Cyber Monday i Giving Tuesday mają być tylko raz w roku? A gdyby zrobić je latem? Czy bez obniżania cen można dać klientom w gratisie poczucie, że robią coś ważnego i potrzebnego? Fundacja edukacyjna Ogólnopolski Operator Oświaty i Centrum elektrotechniki dla profesjonalistów TIM.pl testowali w sierpniu 2023 roku nowatorską formułę współpracy biznesu z OPP.

Temat potrzeb logopedycznych u dzieci, ich skali i konsekwencji rzadko przebija się do głównego nurtu informacyjnego. Tymczasem dotyczy prawie 30 procent przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych w Polsce. Skutki zaniedbań mają konsekwencje nie tylko na co dzień – powodują wstyd, są obiektem drwin – ale przekładają się również na dorosłe życie.

Potrzeba i pomysł

Mając świadomość powagi sytuacji, fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty prowadzi w 67 przedszkolach i szkołach w Polsce program „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu”. W placówkach OOO działają gabinety logopedyczne, od nowego roku szkolnego oferują bezpłatny dostęp do specjalistów dla 8000 dzieci. W ramach programu fundacja doposaża gabinety w profesjonalne materiały terapeutyczne i niezbędny sprzęt.

W sierpniu 2023 roku, fundacja OOO wspólnie z wrocławską firmą TIM S.A., właścicielem internetowego centrum elektrotechniki dla profesjonalistów TIM.pl, zorganizowały pierwszą edycję Taki Tydzień, że OOO! To akcja społeczna, której celem było dotarcie w nowatorski sposób do nowej grupy odbiorców z informacją o rosnącej skali problemów logopedycznych, z którymi borykają się dzieci w przedszkolach i szkołach podstawowych. Fundacja OOO i TIM S.A. wspólnie zwracali uwagę na wagę opieki logopedycznej i zapraszali do wspierania prowadzonego przez fundację OOO programu wyposażania gabinetów logopedycznych: Logopeda w każdej szkole i przedszkolu.

TIM S.A. zadeklarował także przekazanie na realizację programu 5 zł od każdej lampki biurkowej RIO marki GTV, sprzedanej w trakcie „Tygodnia”.

Realizacja

Taki Tydzień, że OOO! trwał od 21 do 27 sierpnia 2023. Powstał dedykowany projektowi, przygotowany wspólnie i brandowany landing page w internetowej domenie fundacji. Strona prezentowała cel i założenia współpracy CSR-owej:

 

Zobacz stronę projektu Taki Tydzień, że OOO!
https://operator.edu.pl/pl/taki-tydzien-ze-ooo-tim-2023/

 

Do landing page kierowały graficzne banery na stronie głównej fundacji oraz link w menu.

Linki do strony TIM.pl były jedynymi linkami wychodzącymi z landing page projektu, aby maksymalnie wykorzystać user-journey, czyli ścieżkę, po jakiej poruszać się może internauta odwiedzający stronę www. Kreacje i sposób prezentacji były uzgadniane przez partnerów już na etapie projektowania i akceptowane przed wdrożeniem.

TIM S.A. uruchomił także własny landing page z informacją o wspólnym projekcie oraz rozesłał mailing do wszystkich klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Do udziału i wsparcia gabinetów logopedycznych zachęcał także baner promocyjny na stronie głównej TIM.pl, a na kartach „tygodniowych” produktów na tydzień pojawił się baner informacyjny z hasłami CTA.

Fundacja udostępniła partnerowi niezbędne materiały graficzne, informacyjne i komunikaty. Kreacje były uzgadniane i akceptowane w miarę wdrażania.

Promocja

Skoordynowane działania promocyjne prowadzone były:

Wyniki skumulowanych w krótkim oknie czasowym działań okazały się bardzo obiecujące dla budowania świadomości potrzeb logopedycznych u dzieci.

Efekty

Pionierski projekt współpracy fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty i TIM S.A. miał głównie charakter komunikacyjny i wizerunkowy, był też okazją do zebrania wniosków i wypracowania mechanizmów fundraisingowych. W obu obszarach Taki Tydzień, że OOO! potwierdził potencjał. Jego efekty to:

Projekt pozwolił też zebrać dużo cennych wskazówek do wykorzystania przy kolejnych edycjach. Najbliższa planowana jest z okazji tegorocznego Black Friday, w dniach 24 listopada – 1 grudnia 2023.

– Od kilku lat staramy się włączać naszych klientów w prowadzone przez TIM działania o charakterze społecznym. W branży e-commerce B2B, w której działamy, to zawsze spore wyzwanie, dlatego projekt Taki Tydzień, że OOO także dla nas stanowił pole do zdobycia nowych i bardzo ciekawych doświadczeń. Cieszy mnie również, że wspólnie zwróciliśmy uwagę na problematykę właściwej opieki logopedycznej w szkołach i przedszkolach. Urzekł nas entuzjazm i otwartość partnerów z Fundacji OOO. Dziękuję za zaproszenie do Takiego Tygodnia… Jestem przekonany, że to nie był nasz ostatni wspólny projekt – mówi Michał Kostrowicki, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w TIM SA, koordynujący w firmie działania z obszaru ESG.

 

– Pierwsza edycja projektu Taki Tydzień, że OOO! była dla nas dużym wyzwaniem i bardzo ciekawym doświadczeniem. Przecieramy nową dla fundacji ścieżkę współpracy z biznesem i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów. Dzięki zaangażowaniu partnerów z TIM S.A., doskonałej współpracy i komunikacji na każdym etapie, zebraliśmy mnóstwo doświadczeń i wiedzy na temat mechanizmów e-commerce i wykorzystania potencjału, jaki daje w działaniach społecznych – komentuje Bartłomiej Dwornik, koordynator projektu z fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty. – Ta wiedza będzie procentować i pozwoli nam udoskonalać „Taki Tydzień” w kolejnych edycjach. Tak, aby oprócz nośnika ważnej informacji, stał się też skutecznym narzędziem fundraisingowym. Wspierającym realizowane przez nas programy edukacyjne i społeczne, a jednocześnie dającym wartość dodaną partnerom biznesowym. To był taki tydzień, że OOO! Jesteśmy wdzięczni zespołowi TIM S.A., że uwierzył w ten pomysł i pomógł nam go wprowadzić w życie!

 

Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty od 22 lat wspiera samorządy w realizacji zadań i projektów oświatowych. Fundacja jest organizacją pożytku publicznego. Prowadzi bezpłatne przedszkola i szkoły w całej Polsce. W 67 placówkach, prowadzonych obecnie przez fundację OOO, uczy się ponad 8200 dzieci.

TIM SA jest liderem polskiego e-commerce B2B, prowadzącym największe w Polsce centrum elektrotechniki dla profesjonalistów TIM.pl. Klienci TIM-u zawsze łatwo zamawiają, krótko czekają i dostają wszystko, czego potrzebują: produkt, pomoc i wiedzę. Centrala TIM-u znajduje się we Wrocławiu, gdzie spółka powstała w 1987 r. Od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

* * *

Case study z pierwszej edycji projektu Taki Tydzień, że OOO! opublikowane zostało w raporcie „Odpowiedzialni za przyszłość”, opracowanym przez Wrocławski Park Technologiczny, fundację Pro Mathematica oraz agencję Insight. Premiera raportu miała miejsce w październiku 2023 roku, podczas konferencji Liczymy się dla edukacji we Wrocławiu.

Raport "Odpowiedzialni za przyszłość"

Cały raport pobrać można ze strony:
https://odpowiedzialnizaprzyszlosc.pl

Wspieramy Plan Dla Edukacji

pobierz informację prasową w .docx
zdjęcia do druku

Kontakt dla dziennikarzy

Kaja Reszke, Ogólnopolski Operator Oświaty

Kaja Reszke
[email protected]
tel. +48 508 008 165

Bartłomiej Dwornik, Ogólnopolski Operator Oświaty

Bartłomiej Dwornik
[email protected]
tel. +48 533 978 513

Napisz do OOO na GG


Wspieraj projekty fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty

Przekaż darowiznę

Zostań patronem

Wspieraj systematycznie, niewielkimi kwotami.

Wspieraj regularnie

Wspieraj przez GGwallet

Kliknij, lub zeskanuj QR kod w aplikacji mobilnej Twojego banku
Testujemy nowoczesne rozwiązania dla fundacji wspólnie z kultowym, polskim komunikatorem GG!

Przekaż 1,5% podatku

Przekaż 1,5% podatku
Ogólnopolski Operator Oświaty

KRS 0000044866



Nasi Partnerzy

Fundacja Orlen Fundacja KPMG Nokia Kulczyk Foundation Fundacja Banku Ochrony Środowiska Grycan Fundacja Santander Raiko UNICEF Wspólnie UNICEF Gdańsk Fundacja Gdańska Synapia EiSystem Kraina twórczości World Central Kitchen Newspoint talkersi TIM.pl Mammutico GG Gadu Gadu Fundacja Orange Merck Dołącz do Partnerów fundacji
Logopeda w każdej szkole i przedszkolu. Wspieraj z Gadu Gadu