Głównym celem projektu jest utworzenie ekopracowni w Publicznej Szkole Podstawowej nr 52 Specto w Poznaniu.
Ekopracownia będzie miejscem, które nie tylko promuje, ale także umożliwia praktyczne zrozumienie i zaangażowanie w działania proekologiczne.
Projekt pn. „4 STRONY ŚWIATA NAUKI – WYKONANIE EKOPRACOWNI PRZYRODNICZEJ W PSP NR 52 SPECTO” jest współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Utworzenie pracowni ekologicznej w Publicznej Szkole Podstawowej nr 52 Specto w Poznaniu ma nieocenioną wartość poznawczo-edukacyjną. W dobie rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatu, utrzymaniem różnorodności biologicznej i zasobów naturalnych, edukacja ekologiczna staje się coraz bardziej istotna. Planowana do utworzenia pracownia ekologiczna ma za zadanie oferować uczniom wyjątkową możliwość nauki poprzez doświadczenie, co zwiększa zrozumienie i zainteresowanie tematami związanymi z ochroną środowiska i środowiskiem naturalnym. Dzięki dydaktycznemu wyposażeniu pracowni, uczniowie będą mogli badać lokalną florę i faunę, przeprowadzać eksperymenty badawcze i naukowe, obserwować wpływ różnych czynników na jakość powietrza czy wody.
Celem utworzenia pracowni ekologicznej jest wprowadzenie dzieci i młodzieży szkolnej w obszar nauk przyrodniczych, takich jak biologia, chemia, fizyka czy geografia, w praktyczny, angażujący sposób. Dzięki dedykowanej przestrzeni, którą jest pracownia ekologiczna, uczniowie będą mieć możliwość obserwacji, eksperymentowania, formułowania hipotez i wyciągania wniosków, co wspiera rozwój umiejętności badawczych i krytycznego myślenia należących do zbioru kompetencji kluczowych. Bardzo ważnym aspektem utworzenia pracowni ekologicznej jest rozwijanie postaw proekologicznych wśród młodego pokolenia. Dzięki praktycznej nauce, uczniowie zyskują lepsze zrozumienie konsekwencji ludzkich działań dla środowiska naturalnego, co może zachęcić ich do bardziej odpowiedzialnych, zrównoważonych zachowań. Pracownia ekologiczna może również inspirować do dalszego rozwoju w kierunku nauk ekologicznych, środowiskowych i przyrodniczych, otwierając uczniom drogę do przyszłych karier związanych z ochroną środowiska.
Dokumenty do pobrania:
KRS 0000044866