
ANTURA
Projekt ANTURA realizowany w okresie 01.12.2023-30.11.2026 poprzez międzynarodowe konsorcjum w ramach Programu Erasmus + 2021-2027, Akcja 2. KA220-SCH – Partnerstwa współpracy w edukacji szkolnej.
O projekcie
Projekt "ANTURA" ma na celu wsparcie dzieci migrantów i uchodźców w nauce języka kraju przyjmującego oraz lepszą integrację z nowym środowiskiem. Głównym, rozwijanym narzędziem w ramach międzynarodowego projektu jest darmowa gra mobilna, która ma nauczyć dzieci w wieku 5-8 lat języka kraju przyjmującego, jednocześnie zapoznając je z kontekstem kulturowym tego kraju.
Gra ANTURA będzie testowana w dwóch dużych pilotażach projektowych: we Francji i w Polsce. Dzięki pilotażom wyniki pozwolą lepiej zrozumieć potencjał gier mobilnych w nauce języka oraz w poprawie dobrostanu psychospołecznego dzieci.
Gra ANTURA będzie używać instrukcji w językach źródłowych (arabskim, romskim, ukraińskim i rosyjskim) oraz elementów języków docelowych: polskiego i francuskiego.
W ramach projektu opracowany zostanie zestaw narzędzi dla nauczycieli do wykorzystania gry ANTURA w klasie. Przygotowany zostanie również podręcznik replikacji umożliwiający rozwój nowych modułów ANTURA (gra open-source), a także raport z oceny wpływu gry na naukę języków obcych.
Informacje bieżące o projekcie:
⊗ Erasmus+ - Learn with Antura
⊗ https://www.facebook.com/profile.php?id=61565348672404
Lider Projektu: TECHNISCHE HOCHSCHULE KÖLN, Niemcy
Partnerzy Projektu:
- OGÓLNOPOLSKI OPERATOR OŚWIATY, Polska
- VIDEOJUEGOS SIN FRONTERAS, Hiszpania
- DOLNOŚLĄSKA SZKOŁA WYŻSZA, Polska
- ACADÉMIE DE NANTES RECTORAT, Francja
Projekt sfinansowano ze środków Unii Europejskiej.
Koordynator projektu/Project coordinator:
Maria Marciniszyn
e-mail: [email protected]
tel. +48 533 335 431